Saturday, February 19, 2011

joe music ! yeah , here i come brada !


terima kasih sangat2 pada joe music terutama janis coz sudi mengambil aku bekerja d company tu , company yang memang hanya tentang music , music , music dan music . first tanggapan aku pasal kedai ni ialah , wow ! berbagai2 alat music ada , dari gitar smpai ke drum , piring hitam , paling menarik hati piring hitam the beattles , berkurun suda woo .memang sempoi lah kedai dia , dah la peraturan takda ketat mana , baju bebas janji kemas , memang kompom skinny n supra la aku pakai . ehehe , gaji pun lumayan , rm50 sehari . gila ahh , yang mencabarnya memang aku kena speaking english lah selalu , kena bawak pen lah :) , masa interview siap suruh aku bawak sijil , apa lagi aku balun la apa je sijil yang aku ada , dari sekolah rendah smpai ke sekolah menengah punya sijil . baru aku tahu , sijil pengawas sangat berguna , alhamdullilah aku jadi pengawas , sapa cakap sijil pengawas tu takda nilai ? mengarut lah , bernilai gila sijil tu . ingat senang ke nak dapat . selama 5 tahun aku bertungkus lumus demi mendapatkan sijil pengawas tu , berbalik kepada cerita asal ,pasal kedai tu la , bagi mereka2 pemuzik memang rambang mata kerana gitar2 dan alat2 musik yang lain semua nya harga berpatutan n jenama pun jenama popular , contohnya ibanez . overall , tempat kerja baru ni bagi aku 110 % lebih bagus dari parkson , sumpah tak tipu weyh , peraturan takda , takda sapa2 nak round2 tengok kita dengan muka yang nak kena pijak . waktu kerja aku antara 9.30 a.m - 9.00 p.m , 9.30 a.m - 7.00 p.m n 2.00 p.m - 9.00 p.m , gajinya memang tak pernah berubah , tetap rm50 tak kesah la berapa jam pun aku kerja .bagi sapa2 member2 yang nak melawat aku mai lah datang , kat amcorp mall , tingkat bawah sekali sign board joe music , sebelah kedai mamak . sumpah excited nak mula kerja kat tempat baru weyh !

No comments:

Post a Comment