Friday, June 18, 2010

its all about HUJAN !

aku nak crita sket pasal HUJAN(act , kawan aku yang kenalkan HUJAN kat aku thnks Rahmat , Thnks Haiqal !) haha . . bukan nak kepoh ke apa . . tapi pasal aku minat depa(HUJAN) pasal tu aku nak heboh kat kowg . . aq crita mengikut pengetahuan aku , n apa yg aku feel pasal HUJAN . pada mulanya , band ni ada 4 owg ja , antara line-up terawal ialah Noh(rytham/vocalist) , Ag(lead guitar/backup vocal) , Am(drummer) , Dimas(bassist) . . 4 pemuda berbakat ni masing-masing berasal dari tempat yang berlainan . . Noh(Sarawak) , Ag(Kedah) , Am(KL. kot) , Dimas(Bandung) . .
gmba lama hujan(line-up dulu)(dari kiri:ag,noh,dimas n am)


band HUJAN mula melonjakkan nama dengan lagu PAGI YANG GELAP dan diikuti dengan lagu BILA AKU SUDAH TIADA . band HUJAN banyak mendapat jemputan dari event2 yg grand gila babi ! . . for etc - yang bagi aku agak gempak la , hot fm big jam . . show pertama HUJAN yang aku pegy ialah HOT FM BIG JAM depan amcorp mall . . tapi masa tu aku ta kenal sgt HUJAN . . n second is KONSERT INSPIRASI TV3 d dataran merdeka . n selepas tu GATHERING RAINGERS VS HUJAN . start dari hari itu (gathering hujan) aku mula gila babi obses ngn HUJAN . . masa tu Dimas da ta main bass , dia main keyboard . . (ahh , lupa nak crita pasal dimas . . dia keluar sementara dari HUJAN coz dia nak kawin la . . dan d ganti dengan bassist jemputan yang aku tak ingt sangat nama dia . . n masa KONSERT HUJAN D PLANET HOLLYWOOD , Jaja , bassist jemputan bagi HUJAN . . first aku meet Jaja kat GATHERING RAINGERS VS HUJAN . . masa gathering , HUJAN gtao yang depa da na release album baru tajuk MENCARI KONKLUSI dan lagu MENCARI KONKLUSI telah menjadi single pertama untuk album kedua HUJAN diikuti dengan lagu KAU HARUS ADA n OBSESI . . tapi antara ketujuh2 lagu depa(HUJAN) , aku paling suka lagu ROMANTIK . . n konsert gila babi gempak yang pernah HUJAN wat ialah KONSERT HUJAN MENCARI KONKLUSI live d KL LIVE . . n dieowg ada bassist baru masa tu name Izzad(first time aku jumpa izzad masa hot fm viva zoomers . beliau bermain untuk band aizat) . .


line up band HUJAN yang terkini(dari kiri:ag,dimas,noh,izzad n am)

haha . pendek crita , aku obses ngn band HUJAN . . gila babi obses ! dengar crita depa punya album baru akan drelease lepas raya 2010 . tak sabar tunggu beb ! Raingers ! jgn lupa beli . teruskan fighting-fighting ! sampai sini jela weyh carut aku ! nnti aku post agy , ntah kowg minat ke na baca ? haha . . keykey ! babai !


belasah saja yakin boleh !

No comments:

Post a Comment